spotlight

"Dragoste la persoana a treia", un film cu o distributie excelenta


4/07/2014


Drama "Dragoste la persoana a treia" / "Third Person" preia o reteta binecunoscuta in Cetatea filmului, care nu are cum sa nu aiba succes.


Profitand de o distributie excelenta, cu o multime de actori celebri, filmul combina mai multe fire narative, in care personajele au, cumva, legatura unul cu altul.
Printre unele dintre cele mai apreciate pelicule de acest gen amintim de "Love Actually" (2003), "New Year's Eve" (2011), "Valentine's Day" (2010), "He's Just Not That Into You" (2009).
Dar se ne intoarcem la "Dragoste la persoana a treia", pe genericul caruia se regasesc Liam Neeson, Olivia Wilde, Adrien Brody, James Franco, Kim Basinger sau Mila Kunis.
Povestile personajelor au o vaga conexiune intre ele, in fiecare dintre acestea fiind implicata cate o a treia persoana (precum si punctul de vedere pe care il consemneaza personajul scriitor al lui Liam Neeson). Realizat de Paul Haggis dupa un scenariu propriu, filmul este amplasat la Paris, New York si Roma si urmareste povestile a trei cupluri aflate intr-un moment de criza.

Michael (Liam Neeson) este un scriitor laureat cu premiul Pulitzer care s-a izolat intr-o camera de hotel din Paris pentru a-si termina cel mai recent roman. Si-a parasit de curand sotia, Elaine (Kim Basinger), si are o relatie furtunoasa cu o scriitoare tanara si ambitioasa, Anna (Olivia Wilde), care are propriile sale planuri bine definite an viata.

In paralel, Scott (Adrien Brody), un om de afaceri din America destul de dubios, se afla an Italia pentru a fura schite de la case de moda. Scott uraste tot ce e italian si cauta un loc decent unde sa manance cand o intalneste pe Monika (Moran Atias), o tiganca uluitor de frumoasa, care se pregateste sa-si recapete fiica rapita de interlopi, cand un hot ii fura toti banii de recompensa pe care ii stransese. Scott se simte obligat s-o ajute si porneste impreuna cu Anna inspre un orasel periculos din sudul Italiei, unde incepe sa-si dea seama, incetul cu incetul, ca s-ar putea sa fie victima unei inselatorii elaborate.

Julia (Mila Kunis), o fosta actrita de seriale TV, e prinsa in lupta pentru custodia fiului ei de 6 ani cu fostul sau sot, Rick (James Franco), un artist faimos din New York. Pentru ca nu mai primeste niciun suport financiar, iar cheltuielile de judecata sunt imense, Julia e nevoita sa accepte sa lucreze ca menajera intr-un hotel luxos unde inainte fusese clienta fidela. Avocata Juliei, Theresa (Maria Bello) reuseste sa-i asigure o ultima sansa de a face juriul sa se razgandeasca si sa-i permita sa-si vada fiul.

Povestile sunt interesante, distributia este superba, asa ca cele 137 de minute ale filmului nici nu se simt cand trec. Daca e ceva sa i se reproseze regizorului Haggis - care a fost nominalizat la Oscar pentru scenariul "Million Dollar Baby" si a si castigat o statueta pentru "Crash" - este lipsa totala a umorului si iminenta unei posibile tragedii in fiecare intamplare. Filmul demonstreaza ca nu este suficient sa dai cuiva un puzzle, mai trebuie sa-l determini sa si puna piesele cap la cap.
 

spotlight